Back to All Events

Nyttårsyoga - MediYoga - Gaia Balanse, Halden

Gi deg selv en stor, god dose påfylling av antistressmedisin på vei inn i det nye året! 

Lørdag den 7.1 klokken 12.00 - 15.00 kan du velge å komme til Gaia Balanse og gi deg selv alt hva den medisinske yoga rommer. 

Denne dagen har du mulighet til å fylle på med det som skal til for å skape balanse i din kropp og ditt sinn som en god start på året! ♥

Formålet er indre ro, balanse og fred. Du gir deg selv en mulighet til å fylle opp med alt som bidrar til akkurat dette.

Dette tilbudet er åpent for alle. 

På programmet står det rolige øvelser (som tilpasses den enkelte og også for dere som trenger å sitte på stol), mye pust, herlige meditasjoner (hjerteckakrameditasjon) og ekstra lang hvile med dyp avspenning (gong).

Pris: 350,-

Påmelding er bindende og nødvendig.

Sms: 905 25 758
Epost: post@gaiabalanse.no

Eller gi meg beskjed når vi ser hverandre!

Jeg gleder meg til å være sammen deg disse timene!

Namaste, Monica

Hva er MediYoga? 

I løpet av 4 år har flere hundre funnet veien til Gaia Balanse for kurs i Medisinsk Yoga. MediYoga er et vitenskapelig dokumentert og tilbakemeldingene bekrefter at Medisinsk Yoga er et terapeutisk verktøy i forhold til all stressrelatert uhelse.

I Sverige blir MediYoga gitt på "blå resept" og finnes innenfor offentlig helseomsorg og på svært mange arbeidsplasser med fokus på å redusere sykefraværet, eller som verkøy for raskere tilbake til jobb. Her i Norge rusler vi etter, og for tiden er over 100 klinikker og institusjoner tilbydere av Medisinsk Yoga som en del av sitt behandlingsopplegg.

Her er all informasjon:
http://gaiabalanse.no/undersider_tjenester/mediyoga.php

Dette har andre sagt om kurs i medisinsk yoga hos Gaia Balanse:

"Medisinsk yoga har forandret livet mitt. Gitt meg mer utholdenhet og energi, jeg har blitt mykere og fått mindre vondt i ryggen. Jeg har lært meg å overvinne tidligere sperrer. Alt dette i en svært vanskelig tid i livet mitt. Synes synd på alle som ikke har oppdaget denne medisinen som dessuten er helt uten bivirkninger."


"Yogaen og ditt konsept har gitt meg en ro og balanse i livet som er magisk...samtidig som jeg får masse energi! Innsikt i hvordan kropp og sinn henger nøye sammen på en måte som ingen andre yogaformer har git meg før. Utrolig spennende. Jeg gleder meg til veien videre."


"Medisinsk yoga og Monica har gitt meg utrolig mye. Bare å se og høre den dama gjør at skuldrene senkes. Føler at lag for lag blir skrelt av kroppen min, som igjen gir mindre smerter og jeg ser verden rundt meg på en ny og mykere måte. Ellers gir det masse ro og glede. Vil anbefale dette til alle."


MediYoga - Medisinsk yoga - er en terapeutisk form for yoga hvor formålet er å skape balanse i kropp og sinn. Passer for alle!

Denne yogaformen er utledet av den mer kjente yogaformen - Kundalini - og er sammensatt av enkle, men kraftfulle fysiske øvelser i kombinasjon med pust og konsentrasjonsteknikker. Alle øvelser tilpasses og tar utgangspunkt i den enkeltes muligheter og kapasitet.

Dette er en yogaform som passer alle. Også for deg som for eksempel sliter med utmattelse, kroniske smerter eller andre helseutfordringer og som eventuelt har redusert fysisk kapasitet. Yogaøvelsene utføres langsomt, kontrollert og med innlevelse. Målet er å utvikle fysisk smidighet, skape mental avspenning og balanse i din kropp, ditt sinn og din sjel. Du får en trygg og rolig pause fra hverdagen med fokus på pusten og på bevegelser i takt med pusten din. Alt det som gjør deg godt og som gir deg det du trenger.

Blant dokumenterte virkninger av yoga kan nevnes reduksjon av blodtrykk, bedring av muskel- og skjelettlidelser og lindring av svært mange stressrelaterte plager. Det er i de senere år gjort mye forskning på virkningene av Medisinsk Yoga og resultatene er intet mindre enn fantastiske både når det gjelder det som er nevnt innledningsvis, men også i forhold til ulike psykiske utfordringer.

Et program i medisinsk yoga handler om den pusten som bidrar til helse, noen enkle og kraftfulle øvelser, hvile og meditasjon. De fleste øvelsene kan gjøres sittende på stol og tilpasses dine forutsetninger.